Малюнок невідомого майстра
Серед усіх оздоб, скульптур і
медальйонів,
Серед гаптованих тканин,
І меблів, здатних дух
збентежити, й флаконів,
І пишних суконь, і картин,
В кімнаті, запахом подібній до
теплиці,
Де аромат стоїть густий,
Де квіти, в’янучи, з
криштальної гробниці
Останній подих ронять свій,
На подушках застиг, проливши
струмінь крові,
Жіночий труп без голови,—
Гамує так ріка в заплаві
понизовій
Жадобу спраглої трави.
Подібна до видінь, які жахають
досі,
Поставши в опівнічний час,
Недвижна голова під тягарем
волосся
І непотрібних вже окрас
Лежить на столику нічному, наче
квітка,
Звільнившись від усіх думок;
З очниць спотворених зникає
погляд швидко,
Хисткий, як вечоровий змрок.
На ліжку всю себе виказує
брутально
Вона, розкрита догола,—
Таємні розкоші і всю красу
фатальну,
Все, що природа їй дала.
Панчоха, на нозі защіплена
високо,
Мов згадує останню мить;
Пов’язка, як вогонь чи
потаємне око,
Алмазним поглядом горить.
Ця дивна самота, і це жагуче
тіло,
Вся поза і пролита кров —
Все свідчить про страшну, таку
незрозумілу
І неприкаяну любов,
Про любосні гріхи і радощі без
тями,
І про пекельний шал химер,
Яким так заздрили, налинувши
роями,
Злі ангели з-поза портьєр;
Вона, що вабила цим торсом
бездоганним,
Із гострим обрисом її,
З крутими стегнами і вишуканим
станом,
Немов у звинної змії, —
Така ще молода! її душа
невтішна
Й нудьгою повні почуття —
Невже скорилися жаданням
перебіжним,
Що губляться без вороття?
Чи мстивий чоловік, якому
замалою
Здавалася кохання дань,
Твою покірну плоть наситив
руйнівною
Незмірністю своїх жадань?
Відповідай мені! Чи винуватець
згуби
Тебе, о голово, здійняв?
Чи гарячково він тебе в
холодні губи,
Прощаючись, поцілував?
— Далеко від юрби, далеко від
обмови
Та від суддівської брехні
У мирі спочивай, створіння
загадкове,
І тайнощі ховай жахні.
Твій чоловік біжить, світами
заблукавши,
І вічно біля нього ти,
Незрадно віддана йому — й тобі
назавше
Він буде вірність берегти.
(З французької переклав Михайло Москаленко)
Шарль Бодлер. Квіти зла.
Джерело: Шарль Бодлер. Поезії. - К., Дніпро, 1989.
Немає коментарів:
Дописати коментар