понеділок, 4 березня 2019 р.

Шарль Бодлер. Краєвид


Щоб міг складати я еклоги доброчесні,
Віднині, мов звіздар, у вишині небесній,
В мансарді житиму, і слухатиму там
Сусідніх дзвонів гімн, дарований вітрам.
З віконця, голову схиливши у долоні,
Я споглядатиму майстерні невгомонні
І щогли міста — всі дзвіниці й димарі,
І шлях до вічності — ці небеса вгорі.

Люблю, як зблискують серед імли щомиті
І лампа у вікні, і зірка у блакиті,
Як ріки вугляні здіймаються до хмар
І місяць тихо ллє промінно-білий чар;
Я споглядатиму і весни, й дні осінні,
А випадуть сніги — в зимовім онімінні
Замкнусь на засуви й фіранки затягну,
Щоб феєричних свят плекати яснину.
Я мріятиму там про сині небокраї,
Про мармури колон, де водограй ридає,
Про птахів, що в садах не мовкнуть і на мить —
Все, що дитинного Ідилія таїть.
Людській грозі, що б’є в віконниці затято,
Від столу в творчий час мене не відірвати,
Бо я, віддавшися цій радості вабні́й,
Знов повертатиму свої весняні дні
І, з серця вирвавши жар сонця невгасимий,
Зігрію все навкіл думками вогняними.


(З французької переклав Михайло Москаленко)

Шарль Бодлер. Паризькі картини.

Джерело: Шарль Бодлер. Поезії. - К., Дніпро, 1989.


Немає коментарів:

Дописати коментар