понеділок, 4 березня 2019 р.

Шарль Бодлер. Геаутонтіморуменос

Тебе я битиму без гніву,
Як на різниці б’ють філей,
Як скелю бив пророк Мойсей!
Свою Сахару нещасливу,

Простори кам’яних безводь,
Зволожу ріками гіркими —
І по твоїх сльозах плистиме
Моє бажання, наче лодь,

Що йде далінню голубою;
Твої ридання голосні,
Як сурми, гратимуть мені,
 Як заклик до атаки й бою!

Чи ж не фальшивить голос мій
У співі неба й океану
Через Іронію захланну,
Що їсть мене й гризе, як змій?

Вона — в мені, ця ненажера,
Ця кров моя, ця чорна їдь;
Я — дзеркало, в котрім стоїть
Задивлена в свій лик мегера.

Я — рана й ранячий булат!
Я — ляпас і щока побита!
Я — ласка й лють несамовита!
Я — бідна жертва й підлий кат.

Я — зла й добра переплітання,
Я сам собі вампір і гнусь;
Нізащо я не посміхнусь —
Засуджений до реготання!

Той, хто сам себе катує (гр.).

(З французької переклав Дмитро Павличко)

Шарль Бодлер. Сплін та ідеал.

Джерело: Шарль Бодлер. Поезії. - К., Дніпро, 1989.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар