понеділок, 23 вересня 2019 р.

Шарль Бодлер. Голос


Гойдалася моя колиска в книгозбірні,
Де все змішалося: І Вавілон, і Рим,
Романи, фабліо, скарби наук безмірні,
І все те я гортав, хоч був іще малим.
Два голоси я чув; один волав скрадливо:
«Світ — спечений пиріг, безмежна благодать,
Жагучий апетит я дам тобі на диво,
Щоб міг ти до глибин все дійсне розпізнать!»
А другий промовляв: «Лети відважно в мрії,
За межі дійсного, за межі людських знань!»
І голос цей співав — так піщані завії
Співають, кличучи кудись в пустельну хлань;
Він пестив слух, але й жахав невинну душу;
Я згодився; й моє життя пішло навкіс;
Відтоді я в собі носити рану мушу;
За непроглядними прикрасами куліс
Великого Буття, в тьмах чорної безодні
Я бачу виразно незбагнені світи;
Але до ніг моїх вчепилися голодні
Зміюки, і в ході я мушу їх тягти.
Відтоді ніжно так люблю моря й пустелі,
Нещасний, мов пророк, я коротаю дні,
Сміюсь, як плачуть всі, тужу, як всі веселі,
Солодкий чую смак в прогірклому вині;
І за оману я приймаю видноколи,
А голос каже: «Будь зі мною заодно,
Бо в мріях мудрецю не з’явиться ніколи
Те, що безумному побачити дано!»



(З французької переклав Дмитро Павличко)

Шарль Бодлер. Різні поезії.

Джерело: Шарль Бодлер. Поезії. - К., Дніпро, 1989. 
 
 


Немає коментарів:

Дописати коментар